PIKOVAYA DAMA

piko
De Munt: Toen hij in 1890 zijn schriftje opdroeg aan zijn broer Modeste, die hem het boekje cadeau gaf, wist Piotr Ilitsj Tsjaikovski niet dat de geschiedenis hem gelijk zou geven. Hij creëerde een werk dat wordt gedreven door koortsige euforie. In de opera wordt Hermann, in tegenstelling tot de nieuwe gelijknamige roman van Poesjkin, heen en weer geslingerd tussen zijn gevoelens voor Lise en een destructieve obsessie. Een kaartspel, verslindende passie en het dreigende lot ... Tsjaikovski roept met zijn muziek poëtische momenten op. Zijn de angsten en neuroses van de personages in de Schoppenvrouw nog steeds relevant? Directeur David Marton keert terug naar de Muntschouwburg na Capriccio, en tracht deze vraag te beantwoorden. Nathalie Stutzmann, in 2015 nog hier te horen tijdens een concert, maakt haar debuut als dirigente van ons orkest.
De taal/talen van de voorstelling:
Begin repetities:
Einde repetities:

 
Tax Shelter:
Totaalbudget:
Producer: